Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLambie, Glenn W.
TitelBurnout Prevention: A Humanistic Perspective and Structured Group Supervision Activity
QuelleIn: Journal of Humanistic Counseling, Education and Development, 45 (2006) 1, S.32 (13 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6846
SchlagwörterBurnout; Counselors; Prevention; Counseling Theories; Humanism; Group Activities; Supervision; Counselor Training; Counseling Techniques
AbstractThe consequences of burnout, including therapeutic ineffectiveness, premature occupational attrition, depression, and substance abuse, are potentially serious for counselors, both personally and professionally. After identifying the characteristics of burnout in professional counseling and introducing a humanistic existential theoretical model of burnout, the author presents a humanistic approach to burnout prevention through a structured group supervision activity. (Author).
AnmerkungenAmerican Counseling Association. 5999 Stevenson Avenue, Alexandria, VA 22304. Tel: 800-422-2648; Tel: 800-347-6647; Fax: 800-473-2329; Web site: http://www.counseling.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Humanistic Counseling, Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: