Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSlavkin, Michael L.
TitelPreservice Teacher's Use of Service-Learning in Applying Educational Theory to Classroom Practice.
QuelleIn: Journal of Higher Education Outreach and Engagement, 7 (2002) 3, S.81-99Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-6102
SchlagwörterHigher Education; Outcomes of Education; Preservice Teacher Education; Preservice Teachers; Service Learning
AbstractExamined whether service-learning projects performed by preservice teachers help them apply educational theory in classroom practice during field experiences and as in-service teachers. Found that: (1) preservice teachers should perform service-learning projects prior to other education courses; (2) participation in service-learning projects improved performance on a measure of learning theories and developmental theories; and (3) earlier student involvement in service-learning resulted in more practical applications of theory. (EV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Higher Education Outreach and Engagement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: