Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJensen, Arthur R.
Titel"Intelligence Testing and Minority Students: Foundations, Performance Factors, and Assessment Issues" [book review].
QuelleIn: Intelligence, 30 (2002) 2, S.216-17Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0160-2896
SchlagwörterRezension; Cognitive Ability; Cultural Differences; Educational Assessment; Ethnicity; Heredity; Intelligence Tests; Minority Groups; Performance Factors; Racial Differences; Scores; Socioeconomic Status; Student Evaluation; Test Bias
AbstractThis book focuses on topics germane to cognitive abilities viewed from a "minority psychology" perspective. The most contentious chapters concern test bias and heredity, with culture, socioeconomic status, and case viewed as the chief explanations for test score differences between social classes and racial and ethnic groups. The reviewer criticizes this book for the "didactic inadequacy" of its superficial presentation of central issues. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intelligence" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: