Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Klionsky, Daniel J. |
---|---|
Titel | Constructing Knowledge in the Lecture Hall. |
Quelle | In: Journal of College Science Teaching, 31 (2002) 4, S.246-51 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0047-231X |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Biology; Higher Education; Problem Solving; Science Education; Student Participation; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Biologie; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Problemlösen; Naturwissenschaftliche Bildung; Schülermitarbeit; Schülermitwirkung; Studentische Mitbestimmung; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Describes a format for teaching a large introductory biology course that encourages student preparation prior to class and utilizes problem solving instead of lecturing. (Author/MM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |