Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGore, Jennifer M.
TitelBeyond Our Differences: A Reassembling of What Matters in Teacher Education.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 52 (2001) 2, S.124-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterClassroom Environment; Diversity (Student); Elementary Secondary Education; Higher Education; Preservice Teacher Education; Relevance (Education); Teacher Educators
AbstractPresents a framework for unifying teacher educators based on what happens in the classroom. The framework identifies intellectual quality, relevance, supportive classroom environment, and recognition of difference, as four dimensions of classroom practice that are essential for student teachers' learning and for their subsequent success in bringing about high quality learning outcomes for their students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: