Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enD'Amico, Joseph J.; Nelson, Vickie
TitelHow on Earth Did You Hear about Us?: A Study of Exemplary Rural School Practices in the Upper Midwest.
QuelleIn: Journal of Research in Rural Education, 16 (2000) 3, S.182-92
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN8756-0534
SchlagwörterBilingual Education; Change Strategies; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Improvement Programs; Rural Schools; School Culture
AbstractExamines rural educational reforms in a small, isolated, economically disadvantaged Ohio school; an advantaged Michigan school; and an Iowa elementary school with a growing Hispanic population. Common elements contributing to reform success: supportive school culture, attention to change principles, research-based strategies, local adaptations, added resources, small size, motivation by rural "insecurity," and school-community integration. (Contains 27 references.) (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research in Rural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: