Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatton, Mary Martin; Silva, Cecilia; Myers, Sandy
TitelTeachers and Family Literacy: Bridging Theory to Practice.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 50 (1999) 2, S.140-46Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterAdult Literacy; College Students; Cultural Awareness; Early Childhood Education; English (Second Language); Family English Literacy; Higher Education; Literacy Education; Preservice Teacher Education; Refugees; School Community Relationship; Teacher Attitudes
AbstractDescribes a family-literacy experience created through collaboration between a university and a community agency. College students enrolled in English-as-a-Second-Language and Early-Childhood courses participated in weekly literacy experiences with refugee families. Thematic coding of students' written reflections on the experience identified two major themes: intercultural understandings and teaching pleasures. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: