Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaumann, James F.; Hoffman, James V.; Moon, Jennifer; Duffy-Hester, Ann M.
TitelWhere Are Teachers' Voices in the Phonics/Whole Language Debate? Results from a Survey of U.S. Elementary Classroom Teachers.
QuelleIn: Reading Teacher, 51 (1998) 8, S.636-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; Phonics; Politics of Education; Reading Instruction; Reading Research; School Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teaching Methods; Whole Language Approach
AbstractReports on a nationwide survey of instructional beliefs and practices of elementary public school teachers. Finds that teachers generally do not assume a polar, either/or approach to phonics and whole language, but instead provide children a balanced eclectic program involving both reading skill instruction and immersion in enriched literacy experiences. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: