Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFlanigan, Jackson L.; Marion, Russ A.; Richardson, Michael D.
TitelCausal and Temporal Analyses of Increased Funding on Student Achievement.
QuelleIn: Journal of Research and Development in Education, 30 (1997) 4, S.222-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-426X
SchlagwörterAcademic Achievement; Educational Finance; Educational Improvement; Elementary Education; Elementary School Students; Family Income; Financial Support; Local Government; Public Schools; Reading Achievement; School Support; Socioeconomic Status; State Aid; Taxes
AbstractThis study tested whether increased monetary support for education directly affected student achievement, examining the impact on reading achievement of increased financial contributions to South Carolina's public schools. State aid, district wealth, local expenditures, and administration allocations negatively impacted achievement. District taxing, family income, and expenditures for highly degreed teachers positively affected achievement. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Research and Development in Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: