Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlencross, M. J.
TitelA Restructured Teacher Education Curriculum for Colleges of Education.
QuelleIn: South African Journal of Higher Education, 9 (1995) 2, S.29-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1011-3487
SchlagwörterStellungnahme; Curriculum Design; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Enrichment; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Schools of Education; Teacher Characteristics; Teacher Education Curriculum; Teacher Effectiveness; South Africa
AbstractOffers suggestions for a restructured preservice teacher education curriculum in South Africa and ideas for an integrated, thematic approach to teacher education. Outlines personal and professional characteristics of effective teachers, discusses the aims of teacher education, and proposes a three-year teacher education curriculum that includes enrichment courses to provide deeper personal academic study. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "South African Journal of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: