Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Helen
TitelWhy Has Competency-Based Training Become the "Solution"?
QuelleIn: Prospect, 11 (1996) 2, S.28-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Accountability; Change Strategies; Competency Based Education; Curriculum Development; Educational Objectives; English (Second Language); Foreign Countries; Global Approach; Immigrants; Outcomes of Education; Political Issues; Second Language Instruction; Australia
AbstractExamines the policy context of the adoption of competency-based training (CBT), including in English as a Second Language. The article argues that, although it is doubtful that CBT can deliver the substantive economic, educational, and equity goals claimed for it, it fulfilled important political and management objectives for the Labor government. (54 references) (Adjunct ERIC Clearinghouse for ESL Literacy Education) (Author/CK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: