Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStaunton, Mike
TitelInstructional Flexibility in Rural and Suburban Secondary Schools in North and North West Queensland: A Comparative Analysis.
QuelleIn: Education in Rural Australia, 5 (1995) 1, S.9-23Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1036-0026
SchlagwörterClass Size; Cognitive Style; Educational Strategies; Foreign Countries; Professional Autonomy; Rural Schools; Secondary Education; Secondary School Teachers; Suburban Schools; Teacher Student Ratio; Teaching Methods; Teaching Styles; Australia
AbstractSurveys, interviews, and classroom observation revealed no difference in instructional flexibility between Australian rural and suburban secondary teachers. Despite smaller class sizes, rural teachers followed a dais-based model of information delivery. Adherence to an assessment-driven work program precluded attention to differences in student learning styles. Contains 58 references. (JAT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education in Rural Australia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: