Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBlanchard, Rosemary Ann
TitelLearning Citizenship for and from Dine Communities: Developing Organic Social Studies Curriculum for the Navajo Nation.
QuelleIn: Journal of Navajo Education, 12 (1994) 1, S.32-39Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-3265
SchlagwörterAmerican Indian Education; Citizenship Education; Citizenship Responsibility; Community Study; Critical Thinking; Culturally Relevant Education; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Experiential Learning; Navajo (Nation); Social Studies
AbstractDescribes a framework for social studies curriculum in Navajo schools that fosters critical citizenship through student research into the physical, historical, economic, political, and cultural dimensions of community life. Aims to promote social studies that reflect the human environment in which Navajo students live and also arm students with critical thinking skills to understand and transform their environment. (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Navajo Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: