Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHodges, V. Pauline
TitelTeaching Writing to At-Risk Students in a Rural High School.
QuelleIn: Rural Educator, 16 (1995) 2, S.28-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0273-446X
SchlagwörterCareer Education; Elementary Secondary Education; High Risk Students; High School Students; High Schools; Interdisciplinary Approach; Learning Strategies; Portfolio Assessment; Rural Schools; Teaching Methods; Writing (Composition); Writing Assignments; Writing Improvement; Writing Instruction
AbstractA teacher describes strategies for improving writing skills of rural at-risk high school students including writing stories for kindergarten students; developing portfolios that include descriptive, expository, and persuasive pieces; and participating in a career development unit that incorporates writing assignments. Students also learn to find information in the library, through interviews, and through computer searches. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural Educator" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: