Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHoenack, Stephen A.
TitelEconomics, Organizations, and Learning: Research Directions for the Economics of Education.
QuelleIn: Economics of Education Review, 13 (1994) 2, S.147-62Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-7757
SchlagwörterCompetition; Cost Effectiveness; Decentralization; Educational Economics; Efficiency; Elementary Secondary Education; Incentives; Outcomes of Education; Productivity; Research Needs
AbstractThe analysis of educational outcomes and evaluation of their efficiency depend on three elements of organizational behavior analysis: costly information, decentralized advantages in defraying information costs, and incentives. This paper suggests several research directions for educational economists to apply these tools to analyze educational institutions. The most interesting research involves efficiency and social justice issues. (Contains 52 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Economics of Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: