Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enForness, Steven R.; Hoagwood, Kimberly
TitelWhere Angels Fear to Tread: Issues in Sampling, Design, and Implementation of School-Based Mental Health Services Research.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 8 (1993) 4, S.291-300Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterStellungnahme; Adolescents; Children; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Mental Health; Research Design; Research Methodology; Research Problems; Sampling; School Activities
AbstractDiscusses challenges to conducting research on effectiveness of community service systems that are family-based and school-centered: underidentification of children with emotional or behavioral disorders, lack of concordance between diagnostic criteria used in school versus mental health systems, problems of comorbidity, analysis of data from multiple informants, lack of interdisciplinary or interagency collaboration, and community involvement. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: