Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMuller, Joe E.; Miller, W. Wade
TitelAre the More Academically Able Agriculture Teacher Candidates Not Entering or Remaining in the Teaching Profession?
QuelleIn: Journal of Agricultural Education, 34 (1993) 4, S.64-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1042-0541
SchlagwörterAcademic Ability; Agricultural Education; Career Choice; Longitudinal Studies; Teacher Education; Teacher Persistence; Vocational Education
AbstractVocational agriculture graduates of Iowa State University 1980-89 (n=294) were surveyed at graduation and one year and five years later. No differences in academic ability, grade point average (GPA) at admission or graduation, high school rank, or admission test scores were found for those teaching after five years. Those teaching after one year had significantly higher GPAs at admission. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Agricultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: