Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSnow, David L.; und weitere
TitelTwo-Year Follow-Up of a Social-Cognitive Intervention to Prevent Substance Use.
QuelleIn: Journal of Drug Education, 22 (1992) 2, S.101-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2379
SchlagwörterAdolescents; Cognitive Restructuring; Decision Making; Drinking; Followup Studies; Grade 6; Grade 8; Intermediate Grades; Intervention; Junior High Schools; Marijuana; Prevention; Smoking; Social Cognition; Substance Abuse
AbstractEighth grade followup of Adolescent Decision-Making Program implemented in sixth grade showed intervention maintained positive effect on mean tobacco use; no differences for mean alcohol, marijuana, or hard drug use between experimentals (n=545) and controls (n=530). Attrition analyses suggest that positive effect for tobacco use was likely even stronger; negative effect for alcohol was spurious. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Drug Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: