Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZimmerman, Barry J.
TitelA Social Cognitive View of Self-Regulated Academic Learning.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 81 (1989) 3, S.329-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Secondary Education; Learning Processes; Self Efficacy; Self Evaluation (Individuals); Social Cognition; Student Reaction
AbstractThe social cognitive conception of self-regulated learning presented here involves a triadic analysis of component processes and an assumption of reciprocal causality among personal, behavioral, and environmental triadic influences. Central roles for academic self-efficacy beliefs and three self-regulatory processes (self-observation, self-judgment, and self-reaction) are also posited. (TJH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: