Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCueba, Ron
TitelEconomics and the Framework: What It Is, and What It Is Not.
QuelleIn: Social Studies Review, 28 (1989) 2, S.22-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Competition; Concept Teaching; Curriculum Development; Economics; Economics Education; Educational Games; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Fundamental Concepts; Inflation (Economics); Social Studies
AbstractExamines the economics course description in California's History-Social Science Framework (1988), discussing each of its five sections: fundamental economic concepts; comparative economic systems; microeconomics; macroeconomics; and international economics. Identifies economic skills students must learn and presents a game that teaches about markets, supply, demand, price, inflation, competition, opportunity-cost, equilibrium price, surplus, and shortage. (GEA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: