Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Lombard, Margaret A. |
---|---|
Titel | Request a Fact. |
Quelle | In: Reading Teacher, 42 (1989) 7, S.548 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Content Area Reading; Elementary Education; Questioning Techniques; Reading Comprehension; Reading Instruction; Reading Strategies; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Sinnerfassendes Lesen; Elementarunterricht; Befragungstechnik; Fragetechnik; Leseverstehen; Leseunterricht; Reading strategy; Leselernstufe; Lesetechnik; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Describes a strategy that helps students remember important information from expository texts by developing questioning strategies. (MM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |