Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShields, John M.; Heron, Timothy E.
TitelTeaching Organizational Skills to Students with Learning Disabilities.
QuelleIn: Teaching Exceptional Children, 21 (1989) 2, S.8-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Administration; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Learning Strategies; Organization; Skill Development; Teaching Methods; Time Management
AbstractStudents with learning disabilities can learn strategies to improve their organizational and time management skills. Antecedent strategies, which set the occasion for students to become more organized, include assignment logs/charts, work stations, color coding materials, timers, and guided notes. Consequence strategies include reinforcement, feedback, home-school communication, and self-management programs. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: