Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeJong, William
TitelA Short-Term Evaluation of Project DARE (Drug Abuse Resistance Education): Preliminary Indications of Effectiveness.
QuelleIn: Journal of Drug Education, 17 (1987) 4, S.279-94Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDrug Abuse; Drug Education; Grade 6; Grade 7; Intermediate Grades; Junior High School Students; Junior High Schools; Peer Influence; Prevention; Program Effectiveness; Sex Differences; Student Attitudes
AbstractAssessed impact of Project DARE (Drug Abuse Resistance Education) on knowledge, attitudes, and self-reported behavior of seventh graders who received DARE curriculum in sixth grade. Compared to controls, DARE students reported significantly lower use of alcohol, cigarettes, and other drugs. Findings were especially strong for boys. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: