Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcMorrow, Martin J.; und weitere
TitelCues-Pause-Point Language Training: Teaching Echolalics Functional Use of Their Verbal Labeling Repertoires.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 20 (1987) 1, S.11-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCues; Daily Living Skills; Echolalia; Females; Identification; Language Patterns; Language Skills; Reinforcement; Severe Mental Retardation; Stimuli; Training Methods; Verbal Communication; Verbal Development
AbstractA cues-pause-point procedure was used to train two severely retarded females to remain quiet before, during, and briefly after the presentation of questions and then to verbalize on the basis of environmental cues whose labels represented the correct responses. Echolalia was rapidly replaced by correct responding on the trained stimuli. (Author/JW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: