Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacAdam, Barbara
TitelHumor in the Classroom: Implications for the Bibliographic Instruction Librarian.
QuelleIn: College and Research Libraries, 46 (1985) 4, S.327-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Libraries; Classroom Communication; Classroom Environment; College Faculty; College Students; Higher Education; Humor; Instructional Design; Library Instruction; Library Services; Student Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Verbal Communication
AbstractExamination of specific role of humor in college classroom and its effect on learning and communicative climate highlights academic classroom instruction, objectives of academic bibliographic instruction, positive learning environment and bibliographic instruction classroom, prevalence of humor in college classroom, and how classroom humor affects students' perception of teachers. (22 references) (EJS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: