Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCruickshank, William M.
TitelLearning Disabilities: Educational and Assessment Considerations.
QuelleIn: Studies in Educational Evaluation, 11 (1985) 1, S.31-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Attention Deficit Disorders; Children; Disability Identification; Educational Diagnosis; Educational Needs; Educational Responsibility; Elementary Education; Hyperactivity; Learning Disabilities; Perceptual Handicaps; Psychological Characteristics; Student Needs
AbstractMany learning disabled children display sensory or motor hyperactivity. They commonly have perceptual problems in sensory discrimination, memory, sequencing, figure-background relationship, and integration of multiple sensory stimuli. Recommendations are given for psychological diagnosis and educational programming to meet the needs of learning disabled children to maximize their success. (GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: