Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEismon, Thomas Owen
TitelReconciling University Autonomy with Public Accountability: The State, University Grants Committee and Higher Education in New Zealand.
QuelleIn: Higher Education, 13 (1984) 5, S.583-94Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAgency Role; Educational Planning; Financial Support; Foreign Countries; Government School Relationship; Higher Education; Institutional Autonomy; Resource Allocation; Retrenchment; State Boards of Education; New Zealand
AbstractThe modern role of New Zealand's University Grants Committee (UGC) in relation to universities and the Department of Education is examined, with emphasis on the historical and political factors resulting in the demise of the University of New Zealand and bringing the UGC into being. Recent loss of some autonomy as a result of financial exigency is also discussed. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: