Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPuretz, Susan L.
TitelBilateral Transfer: The Effects of Practice on the Transfer of Complex Dance Movement Patterns.
QuelleIn: Research Quarterly for Exercise and Sport, 54 (1983) 1, S.48-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Dance Education; Human Body; Kinesthetic Perception; Learning Processes; Movement Education; Perceptual Motor Learning; Psychomotor Skills; Skill Development; Teaching Methods; Transfer of Training
AbstractThe effects of practice on the bilateral transfer of complex dance movement patterns were studied by having subjects learn two sequences under eight different conditions. Results indicate that teachers have been correct in expecting students to transfer movements bilaterally (from one side to the other) but should teach to the nonpreferred side. (Author/PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: