Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPopenfus, John R.; Supley, Michael
TitelDo We Nurture Violence and Aggression in the Teaching of American History?
QuelleIn: Georgia Social Science Journal, 10 (1979) 3, S.13-15Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Assessment; Educational Needs; Educational Objectives; Educational Problems; Intellectual Disciplines; Secondary Education; Social Studies; United States History; Violence
AbstractMaintains that many high school courses in American history emphasize violence and aggression. Presents and discusses data regarding events and issues which 442 male and female high school students regard as historically important. Students' responses were highly skewed in the violent domain as well as in the aggressive domain. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: