Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLasley, Joe
TitelRole-Playing Games in Leadership Learning
QuelleIn: New Directions for Student Leadership, (2022) 174, S.73-87 (15 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2373-3349
DOI10.1002/yd.20501
SchlagwörterEducational Games; Role Playing; Leadership Training; Teamwork; Individual Development; Group Dynamics; Community Change; Adult Learning; Creative Thinking
AbstractThis article describes a developmental framework for the application of role-playing games (RPGs) in leadership learning. RPGs relate to leadership learning on a range of levels from individual development, to team building, to parallel group processes. The variety and depth of learning and development potential in RPGs is very exciting, particularly the potential for collective creativity associated with the need for leadership that transforms communities. Many established learning frameworks used for leadership/adult learning are included and an original framework for adopting a developmental understanding is explained. (As Provided).
AnmerkungenWiley. Available from: John Wiley & Sons, Inc. 111 River Street, Hoboken, NJ 07030. Tel: 800-835-6770; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: https://www.wiley.com/en-us
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Student Leadership" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: