Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUpadhyay, Bhaskar; Atwood, Erin; Tharu, Baliram
TitelAntiracist Pedagogy in a High School Science Class: A Case of a High School Science Teacher in an Indigenous School
QuelleIn: Journal of Science Teacher Education, 32 (2021) 5, S.518-536 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Upadhyay, Bhaskar)
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-560X
DOI10.1080/1046560X.2020.1869886
SchlagwörterScience Teachers; Indigenous Populations; Cultural Awareness; Social Bias; Racial Bias; Racial Discrimination; Social Justice; Foreign Countries; Science Instruction; Critical Thinking; Grade 10; Nepal
AbstractThis is a case study of a high school science teacher in an Indigenous public school in Nepal. In this paper, we share the success of the science teacher in antiracist and critical pedagogy in his science class. We focus specifically on how the science teacher was successful in drawing students to interact with historical and cultural discrimination through science. Our data analysis identified two themes showing successful antiracist and critical science teaching that is inclusive of diverse cultural experiences. The study points to potential for antiracist and critically oriented science education for social change in the context of the Global South. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Science Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: