Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kahlenberg, Susan |
---|---|
Titel | Fusing Social Justice with Social Scientific Perspectives to Teach Content Analysis in Media Theory and Methods |
Quelle | In: Communication Teacher, 33 (2019) 4, S.292-297 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1740-4622 |
DOI | 10.1080/17404622.2019.1575438 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Social Justice; Content Analysis; Social Science Research; Teaching Methods; Television Viewing; Sexual Identity; Sexual Orientation; LGBTQ People; Gender Differences; Mass Media Role; Media Literacy Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Soziale Gerechtigkeit; Inhaltsanalyse; Social scientific research; Sozialwissenschaftliche Forschung; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Fernsehkonsum; Geschlechtsidentität; Sexuelle Identität; Sexuelle Orientierung; Geschlechterkonflikt; Media skills; Medie competence; Medienkompetenz |
Abstract | Course: Media Theory and Methods. Objectives: (1) To understand and apply social justice perspectives and pedagogical strategies to the study of content analysis. (2) To recognize and transform how social scientific practices in content analysis contribute to the marginalization of specific gender and sexuality portrayals on television. (As Provided). |
Anmerkungen | Routledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2020/1/01 |