Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPines, David
TitelWhat We Don't Understand, We Explain to Each Other
QuelleIn: Physics Teacher, 53 (2015) 9, S.526-531 (6 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-921X
DOI10.1119/1.4935761
SchlagwörterScience Instruction; Physics; Teaching Methods; Scientific Concepts; Science Teachers; Educational Research
Abstract"What we don't understand, we explain to each other" was Robert Oppenheimer's 1948 description of theoretical physics as a profession. Because the phrase connects research, teaching, and learning, it seemed the right approach for the talk I gave to the AAPT [American Association of Physics Teachers] on receiving the 2013 J.D. Jackson Award for Excellence in Graduate Teaching, on which the present article is based. In what follows I describe how my experiences as a student, researcher, and teacher combined to shape the way I learn and teach physics, from my own courses to inventing and editing "Frontiers in Physics," reshaping "Reviews of Modern Physics," and experimenting with different approaches to communicating key concepts in physics. (As Provided).
AnmerkungenAmerican Association of Physics Teachers. One Physics Ellipse, College Park, MD 20740. Tel: 301-209-3300; Fax: 301-209-0845; e-mail: pubs@aapt.org; Web site: http://scitation.aip.org/tpt
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Physics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: