Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGordon-Lipkin, Seth A.
InstitutionMAEC, Inc., Center for Education Equity (CEE)
TitelExploring Equity Issues: Teaching Kids about Identity and Bias
Quelle(2018), (6 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterSelf Concept; Bullying; Teaching Methods; Incidence; Student Characteristics; Positive Attitudes; Social Bias; Racism; Prevention; Educational Strategies; Cultural Differences; Political Attitudes; Childrens Literature; Metacognition; Student Diversity
AbstractDue to the challenging and charged political climate of 2017, educators may feel that engaging students in conversations about race, culture, and other differences can only enflame tensions, rather than calm them. This is especially true in environments with young children, as we are inclined to think that approaching these topics will cause, rather than solve, problems for the educators themselves. However, it is important that schools be proactive in teaching young children to appreciate differences and diversity. Beginning at an early age, children can distinguish the physical features that define our societal construction of race, such as skin color, hair textures, and facial features. This report discusses ways to nurture positive attitudes toward these differences to ensure that children will develop an appreciation of these differences, rather than a fear of them. (ERIC).
AnmerkungenCenter for Education Equity, Mid-Atlantic Equity Consortium. 5272 River Road Suite 340, Bethesda, MD 20816. Tel: 301-657-7741; Rax: 301-657-8782; Web site: https://cee-maec.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: