Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchoen, Robert C.; Yang, Xiaotong; Tazaz, Amanda M.; Bray, Wendy S.; Farina, Kristy
InstitutionFlorida State University
TitelDevelopment and Initial Field Test of the 2016 K-TEEM (Knowledge for Teaching Early Elementary Mathematics) Test. Research Report No. 2019-01
Quelle(2019), (75 Seiten)
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
ZusatzinformationORCID (Schoen, Robert C.)
ORCID (Tazaz, Amanda M.)
Weitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTest Construction; Elementary School Mathematics; Elementary School Teachers; Knowledge Base for Teaching; Primary Education; Test Items; Difficulty Level; Scoring; Faculty Development; Program Effectiveness; Error of Measurement; Test Reliability; Pedagogical Content Knowledge; Florida
AbstractThe "2016 Knowledge for Teaching Early Elementary Mathematics" (2016 K-TEEM) test measures teachers' mathematical knowledge for teaching early elementary mathematics. The 2016 K-TEEM is the third version of the K-TEEM (Schoen, Bray, Wolfe, Tazaz, & Nielsen, 2017). In this report, we present results of the first large-scale field test of the 2016 K-TEEM test with 383 practicing educators. The report contains information about the development process used for the test, a description of the sample, descriptions of the procedures used for data entry, scoring of responses, and analysis of data, recommended scoring procedures, and findings regarding the distribution of test scores, standard error of measurement, reliability estimates, and suggestion for additional validation efforts to be conducted in the future. (As Provided).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2024/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: