Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCayton-Hodges, Gabrielle A.
TitelAssessing Mathematical Argumentation through Automated Conversation
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (38th, Tucson, AZ, Nov 3-6, 2016).
Quelle(2016), (8 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterMathematics Instruction; Persuasive Discourse; Teaching Methods; Computer Simulation; Common Core State Standards; Skill Development; Peer Relationship; Discourse Analysis; Language Patterns; Classroom Communication; Elementary School Students; Elementary School Teachers; Grade 8; Algebra; Student Evaluation; Evaluation Methods; Pretests Posttests
AbstractMathematical Argumentation skills have historically been overlooked in assessment, but the inclusion of Mathematical Argumentation in the Common Core State Standards (CCSS) as one of the Standards of Mathematical Practice challenges assessment developers to assess this mathematical practice. Explanation and justification of one's own thinking to a specific audience is considered a fundamental part of this mathematical practice. Based on student demonstration of argumentation skills when engaging with peers, we have developed automated conversations with virtual teachers and peers to investigate how alternative conversational patterns influence types of student responses. This technology allows assessment developers an innovative avenue for exploring new task designs that adapt to individual users and produce additional data not found in traditional measures. Preliminary findings from this investigation are presented. [For the complete proceedings, see ED583608.] (As Provided).
AnmerkungenNorth American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. e-mail: pmena.steeringcommittee@gmail.com; Web site: http://www.pmena.org/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: