Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGimeno, Ana (Hrsg.)
InstitutionEuropean Association for Computer-Assisted Language Learning (EUROCALL) (United Kingdom)
TitelThe EUROCALL Review, Volume 23, Number 2
Quelle(2015), (77 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1695-2618
SchlagwörterResearch and Development; Computer Assisted Instruction; Educational Technology; Second Language Learning; Second Language Instruction; Web Sites; Social Media; Informal Education; College Students; Telecommunications; Cooperation; Failure; Heritage Education; Teacher Role; Writing (Composition); Native Language; Foreign Countries; New Zealand; Germany; Greece; Malaysia
Abstract"The EUROCALL Review" is EUROCALL's open access online scientific journal. Regular sections include: (1) Reports on EUROCALL Special Interest Groups: up-to-date information on SIG activities; (2) Projects: reports on on-going CALL or CALL-related R&D projects; (3) Recommended websites: reports and reviews of examples of good practice in language learning website development; (4) Research papers on CALL related topics; (5) Research and Development papers on CALL related topics; (6) Reflective Practice papers on CALL related topics; and (7) Reviews of new books, CALL software, etc. Articles in this issue include: (1) Facebook for informal language learning: Perspectives from tertiary language students (Antonie Alm); (2) Telecollaboration insights: learning from exchanges that fail (Anna Turula and Thomas Raith); (3) Developing CALL for heritage languages: The 7 Keys of the Dragon (Anthi Revithiadou, Vasilia Kourtis-Kazoullis, Maria Soukalopoulou, Konstantinos Konstantoudakis and Christos Zarras); and (4) Exploring two teachers' engagement with their students in an online writing environment (Nagaletchimee Annamalai and Kok Eng Tan). "Bab.la: Loving languages" (Andrés Piñero) describes assets of the Bab.la web site. Individual articles contain references. (ERIC).
AnmerkungenEuropean Association for Computer-Assisted Language Learning (EUROCALL). School of Modern Languages, University of Ulster, Northern Ireland BT52 1SA UK. Tel: +44-287-032-3992; e-mail: eurocall@ulster.ac.uk; Web site: http://www.eurocall-languages.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: