Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKim, Seock-Ho; Garberson, Lisa A.
TitelAn Investigation of State Rankings Based on SAT I Scores.
Quelle(2001), (64 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Entrance Examinations; Educational Policy; High Schools; Higher Education; Predictor Variables; State Norms
AbstractThis paper is concerned with the statistical issues of state rankings based on the state average Scholastic Assessment Test I (SAT I) scores and other relevant demographic and policy-related variables that are to be controlled. The purposes of the study were threefold. One purpose was to investigate the optimal transformation of a particular predictor variable, the proportion of high school graduates taking the SAT I, in a regression equation. The second purpose was to apply the all-possible regressions procedure to select the best subset regression equation where the average SAT I scores are used as the predicted variable. The third purpose was to examine a way to combine both the SAT I and ACT Assessment scores for the state education performance indicator that can be used in the state ranking or other purpose. Two appendixes contain detailed descriptions of statistical procedures used in the analyses. (Contains 14 tables, 21 figures, and 53 references.) (Author/SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: