Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Tom; Torrens, Meg
TitelAcademic Interventions Bank Training.
Quelle(2000), (13 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterDecoding (Reading); Elementary Secondary Education; Instructional Effectiveness; Intervention; Mathematics; Phonics; Reading Comprehension; Reading Instruction; Remedial Instruction; Remedial Reading; Special Needs Students; Writing (Composition)
AbstractThis paper describes development of a bank of interventions in response to individual student needs identified by Student Study Teams (SSTs) in the Horry County (South Carolina) school district. It also describes the training of SST members in the selection, application, and monitoring of each intervention. Following a survey that identified basic reading skills as the most common student need, district staff identified specific interventions known to be valid and effective. For the area of phonemic awareness, interventions were grouped into the five levels identified by Jo Fitzpatrick. Interventions recommended for each level of phonemic awareness skills training are briefly described. Several interventions to develop reading comprehension skills are then explained. For mathematics, interventions focus on basic math facts and solving multi-step math problems. The final area for which interventions are identified is written expression. A graph lists each intervention by area of concern with information on direct teaching, practice, progress monitoring, and a reference source. (Contains references.) (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: