Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Kirk A.
InstitutionHeritage Foundation, Washington, DC. Center for Data Analysis.
TitelComparing Math Scores of Black Students in D.C.'s Public and Catholic Schools.
Quelle(1999), (16 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBlack Students; Elementary Education; Elementary School Students; Junior High School Students; Junior High Schools; Mathematics Achievement; Private Schools; Public Schools; Scores; Test Results; Urban Youth; District of Columbia
AbstractTo test whether differences in academic performance exist between public and private schools, this report analyzes the mathematics scores from the 1996 National Assessment of Educational Progress (NAEP) taken by African American fourth and eighth graders in the District of Columbia's public and private schools. The typical, or average, African American eighth grader in a D.C. Catholic school performs better in math than 72% of his or her public school peers. The gap of 6.5% in fourth grade expands to 8.2% in eighth grade. Taken separately, the statistical effect of Catholic schooling is more important than a family's income or belonging to an intact family. In fact, the impact of Catholic schooling in Washington, D.C. has a greater effect on students than decreasing class size. Two appendixes contain discussions of the results of the statistical models used and a projection model for the mother's education. (SLD)
AnmerkungenHeritage Foundation, 214 Massachusetts Ave., NE, Washington, DC 20002. Tel: 202-546-4400; Web site: http://www.heritage.org.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: