Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inde Cos, Patricia L.
InstitutionCalifornia State Library, Sacramento. California Research Bureau.
TitelEducating California's Immigrant Children: An Overview of Bilingual Education.
Quelle(1999), (72 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education; Educational Policy; Elementary Secondary Education; English (Second Language); Immigrants; Language Role; Limited English Speaking; Policy Formation; Public Policy; Public Schools; Second Language Instruction; State Legislation; Statewide Planning
AbstractThe paper examines California's Proposition 227, a voter-imposed statutory amendment that substantially altered the method by which non-English-speaking children learn English in California's public schools, looking at the forces behind the legislation and the challenges to its implementation. The context for bilingual education in California is explored by examining the state's diverse demography, language laws and policies for learning English, testing programs and recent legislative proposals affecting English language learners. Further background information on the design and outcomes of instructional programs for English second language learners and on the relationship between neurological development and language learning is presented as a framework for discussion of methodologies for teaching English effectively. A number of policy considerations for educating this population are outlined. Contains 85 references. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: