Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiddall, Jeffery L.
TitelAmerica Reads: How One University Meets the Challenge.
Quelle(1999), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege School Cooperation; College Students; Elementary Education; Higher Education; Internship Programs; Public Schools; Reading Improvement; Reading Instruction; Tutoring; Tutors; Volunteers
AbstractThis paper describes how Northeastern Illinois University employs undergraduate and graduate students as America Reads Tutors to work in the Chicago Public Schools. The paper begins with an overview of the governmental legislation, followed by a description of how the university is meeting the challenge of assisting elementary students to improve their reading. It next reports on the tutors' training workshop. Last, Craig Johnson, a Northeastern student who participated in a Minority Internship Program, chronicles his experiences hiring and coordinating employment arrangements for the America Reads Tutors. (Contains 2 figures that present an America Reads lesson planning guide and the table of contents of the tutor training manual). (NKA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: