Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHmelo, Cindy E.; und weitere
TitelThe Cognitive Effects of Problem-Based Learning: A Preliminary Study.
Quelle(1994), (18 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCase Studies; Clinical Diagnosis; Cognitive Processes; Coherence; Curriculum; Educational Assessment; Educational Objectives; Higher Education; Learning Strategies; Medical Education; Medical Students; Outcomes of Education; Problem Based Learning; Teaching Methods; Thinking Skills
AbstractIn a study of the development of measures that can assess specific learning and reasoning changes affected by a problem-based learning (PBL) curriculum in medical education, evidence is provided of the cognitive benefits of a PBL approach. To determine whether PBL students reach reasoning goals with a novel clinical case, the study evaluated directionality of reasoning, coherence of explanations, and use of basic science information in explanations for 20 medical students in a PBL class and 20 in the same core curriculum without the PBL experience. Both groups evaluated the same clinical case study. The paper-and-pencil measures that were developed revealed a significantly greater use of hypothesis-driven reasoning in the PBL group, as well as greater coherence in their explanations. PBL instruction appears to have distinct cognitive consequences that may influence medical practitioners throughout their careers and may shape the learning strategies they use in lifelong learning. Six figures present study data. (Contains 14 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: