Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBeasley, T. Mark
TitelEducation as a Fixed Effect Fallacy.
Quelle(1994), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAnalysis of Variance; Behavioral Science Research; Educational Research; Equations (Mathematics); Error of Measurement; Models; Research Problems; Robustness (Statistics); Statistical Distributions
AbstractIn educational research, nonessential factors are commonly ignored and when accounted for, they are often treated statistically as fixed effects. Yet many researchers in these situations generalize their findings beyond the specific levels selected; however, the analyses may require treating the factor as a random effect. Such inappropriate analyses create the potential for an "education-as-fixed-effect fallacy." The present paper takes Clark's (1973) comments on the "language as fixed-effect fallacy" and applies them to educational research. The distinction between fixed and random models and the use of the quasi-F statistic are reviewed. Examples of commonly used mixed models with derivation of expected mean squares are provided and general guidelines for defining factors as fixed or random are suggested. (Contains 30 references.) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: