Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLongstreet, Wilma S. (Hrsg.)
InstitutionLouisiana Council for the Social Studies.
TitelGlobal Education.
Quelle15 (1988) 1, (35 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Citizenship Education; Cultural Awareness; Cultural Pluralism; Curriculum Development; Curriculum Enrichment; Elementary Secondary Education; Global Approach; International Relations; Social Studies; World Affairs; World Problems
AbstractThis issue contains an introduction ("The Promise and Perplexity of Globalism," by W. Longstreet) and seven articles dedicated to exploring the meaning of global education for today's schools. "Global Education: An Overview" (J. Becker) develops possible definitions, identifies objectives and skills, and addresses questions and issues in this area. "Toward a Coherent Curriculum for Global Education" (J. Becker) makes a case for improving and expanding the global dimensions of education due to the greater intermixing of peoples and cultures and the changing role of the United States in world affairs. "The Challenges Facing Global Education" (D. Metzger) identifies several barriers to the entry of global education into the social studies curriculum. "Is It a System? Building a Global Perspective in the Elementary and Middle Grades" (A. Angell) establishes the importance of systems thinking as an aid in helping students conceptualize the intricate web of relationships on the planet. "A Mock U.N. Game: Teaching Global Awareness" (J. Regenbogen) is a brief description of a mock U.N. "Global Peace Begins in Our Classrooms" (K. London) cites the importance of waging peace instead of war and through a discussion of the concepts of building for peace and instructional methods for teaching about peace shows how peace education can be instituted. "Revising the American Character: Perspectives on Global Education and Multicultural Education" (S. Fain) examines the role of multicultural education in the curriculum development process required for redefining the world view. (PPB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: