Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionInternational Federation of Library Associations, The Hague (Netherlands).
TitelIFLA General Conference, 1987. Division of Education and Research. Education and Training Section. Round Table on Continuing Professional Education. Round Table on Research in Reading. Papers.
Quelle(1987), (60 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch; französisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterDistance Education; Foreign Countries; Higher Education; Library Associations; Library Education; Library Research; Open Universities; Professional Continuing Education; Reading Research; Users (Information)
AbstractThe first of 12 papers in this collection is printed both in the original language--French--and in English translation: (1) L'harmonisation de la formation: considerations theoriques et pratiques = Harmonization of Education and Training: Theory and Practice" (Yves Courrier); other papers include (2) "Information Management: A New Focus for Integration?" (Tom Wilson); (3) "Education for Public Librarianship: The Crisis and the Challenge" (Bob Usherwood); (4) "Trends in Delivery Systems for Distance Learning" (Darlene E. Weingand); (5) "Meeting and Supporting Learners' Needs in Distance Education" (Carmela Ruby); (6) "Back-up Resources for Distance Learning: Overview and Examples from the Dutch and British Open Universities" (Sheila Dale and Guus Schippers); (7) "Research on Library Users" (Helena Kolarova-Palkova); (8) "Social Motivation in Reading" (Jadwiga Kolodziejska); (9) "Bibliopsychological Dimensions of the Reading Experience" (Sylva Simsova); (10) "W(h)ither Research?" (Clifford Harris); (11) "Promoting Research through Library Associations" (Robert Wedgeworth); and (12) "Distance Learning in Library and Information Science Education--The British Example" (P. Havard-Williams). (MES)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: