Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParker, Franklin
TitelPeople's Republic of China, Brief History and School Policy.
Quelle(1986), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChinese Culture; Educational Attainment; Educational History; Elementary Secondary Education; Higher Education; Politics of Education; Preschool Education; Sociocultural Patterns; Teacher Education; China
AbstractCiting as a central focus of the Chinese government since the People's Republic of China was established in 1949, this paper presents a brief sociopolitical and historical description of China in the twentieth century and suggests reasons for its lack of modern development and low educational attainment as of 1949. The importance of education as a major factor in national policy is described with special attention to Communist ideological differences between the "red" or Maoist form and the "expert" or meritocratic model. Recent developments and the impact of economic and political reforms are having a continuing impact on Chinese educational policy. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: