Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCollins, Allan
InstitutionIllinois Univ., Urbana. Center for the Study of Reading.; Bolt, Beranek and Newman, Inc., Cambridge, MA.
TitelA Sample Dialogue Based on a Theory of Inquiry Teaching. Technical Report No. 367.
Quelle(1986), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Discovery Learning; Elementary Secondary Education; Inquiry; Learning Processes; Learning Strategies; Learning Theories; Questioning Techniques; Teaching Methods
AbstractAn illustration of the cognitive theory of inquiry teaching is presented in this paper in a tutorial dialogue on the nature of lenses. After a description of the goals of the method, the paper discusses the following ten general strategies inquiry teachers use to accomplish the goals: (1) selecting positive and negative exemplars, (2) varying cases systematically, (3) selecting counterexamples, (4) generating hypothetical cases, (5) forming hypotheses, (6) testing hypotheses, (7) considering alternative predictions, (8) entrapping students, (9) tracing consequences to a contradiction, and (10) questioning authority. The paper then applies the theory to specific materials about the nature of lenses, showing through a detailed presentation of inquiry dialogue how a teacher can pose problems (or cases) to students in a systematic manner to force them to construct and test a theory of domain. It also demonstrates how inquiry teachers start out with an agenda of goals that is continuously updated as the students reveal misconceptions and holes in their knowledge, that in turn generate subgoals for the teacher to correct. (EL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: