Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPatrick, John J.; Remy, Richard C.
InstitutionERIC Clearinghouse for Social Studies/Social Science Education, Boulder, CO.
TitelScience-Related Social Issues: Challenges for the Social Studies. ERIC Digest No. 16.
Quelle(1984), (4 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ReiheERIC Publications
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Controversial Issues (Course Content); Decision Making; Educational Research; Elementary Secondary Education; National Surveys; Science Education; Social Problems; Social Studies; Student Attitudes; Technology; Textbook Evaluation
AbstractBackground, rationale, and promising practices for teaching about science-related social issues in the science and social studies classroom are presented. Material is divided into five sections, each introduced with a topical question. The first section considers the challenges associated with the pervasive influences of science and technology in modern society, while the second section examines the extent to which these challenges are being met. The following indicators are reviewed: national reports and guidelines; research on student knowledge and attitudes regarding science, technology, and society; and current curricula and textbook analyses. The third section examines ways in which educators can improve the education of citizens in science-technology-society issues. The final section outlines promising practices for teaching this content and skill area. Decision trees, role plays, and simulations are among the strategies discussed. A number of recommendations are presented. A 17-entry resource section concludes the document. (LP)
AnmerkungenERIC/ChESS, 855 Broadway, Boulder, CO 80302.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: