Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKraft, Robert E.
TitelA Comparative Study of Sequence of Instruction When Introducing Golf Skills to Beginners.
Quelle(1983), (7 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAthletics; College Students; Comparative Analysis; Golf; Higher Education; Psychomotor Skills; Teaching Methods
AbstractThree instructional methods of club sequence for introducing golf skills to beginning golfers were compared: (1) full swing; (2) putter and short approach; and (3) freedom of choice. Sixty-eight male and female college students participated in golf lessons twice weekly for 12 weeks, receiving small group and individual instruction. Two forms of evaluation were used: (1) five iron test--14 shots hit to a grid target; and (2) 9 hole score on a par 30 golf course. Findings revealed that the putter and short approach method group achieved significantly greater scores than did the other two groups when using the five iron test. There was no significant difference among the three groups in golf skill when using the nine hole score test as an evaluation. It appears that the initial use of the putter and short irons is an important consideration when introducing golf to beginners. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: